ייעוץ בבחירת קריירה בעמותת קו משווה

מהו המקצוע הנחשב ביותר כיום בשוק? מה כדי ללמוד כדי לקבל את המשכורת הגבוהה ביותר? האם כדי ללמוד מקצוע מבוקש? כל אחד נתקבל בתחילת דרכו האקדמאית בשאלות הללו. האם כדי להיות מהנדס חשמל או מהנדס כימיה, או אולי בכלל ללכת להיות עורך דין או כלכלן. לפני שמתחילים את הדרך לתאר אקדמאי ישנן הרבה שאלות שצריך לשאול לגביהן. האם כדי להתכונן לפני שמתחילים בדרך ומה צריך לעשות אחרי שמתחילים.

קו משווה היא בעצם עומתה שעיקר המטרה שלה היא לאפשר למלומדים ערבים להגיע לשוק העבודה ולעבוד בעיסוק שלהם ובקריירה בה בחרו. המצב הזה חייב להיות שווה לכולם. זה בטח שווה למעסיקים, זה שווה לחברה בארצנו, ובוודאי שזה שווה לאקדמאים הערבים, כדי שיצליחו לאתר העסקה בעניין בו רכשו את הכשרתם האקדמית. באתר האינטרנט של הארגון אפשרי להירשם און ליין למאגר המועמדים העצום של אירגון קו משווה.

העמותה הוקמה ומופעלת על ידי אנשים שאכפת להם מהמצב החברתי בארץ של החברה הערבית. אותם אישים רוצים לפעול לצמצומו של הפער בקרב החברות וליצור חברה שוויונית בהרבה לשני הצדדים. העמותה דוגלת ומאמינה בשוויון אזרחי ורוצה לקדמו. חברי העמותה חושבים ששוויון הזדמנויות באופן כללי, ובתעסוקה בעיקר, הינו זכות בסיסית לכל אזרחי המדינה. בנוסף העמותה מאמינה שלמלומדים ערבים מוכשרים ורוצה לקדם את מעמדם של האקדמאים הערבים במדינת ישראל. חברי העמותה חושבים שיש בידיהם את היכולות, הידע הנדרש, קשרים וההשפעה על שוק העסקים כדי לקחת את הנושא לידי שינוי.

אפשר לומר שמטרת העל של העמותה הנה ליצור שוויון הזדמנויות בעבודה אף לערבי המדינה. כחלק מ מערך ההכשרות והליווי שפיתחה העמותה, היא מספקת סדנאות, הכשרות ושרותים שונים למועמדים: הכוון תעסוקתי, ייעוץ בבחירת מקצוע, בחירת קריירה, יום מרתון וקריירה, קורסי קריירה וליווי אישי המעניקים למשתתפים בו כלים להצלחה. הסדנאות המוצעות על ידי העמותה הינן ספציפיות ועוסקות במתן משאבים שונים כמו למשל: קורות חיים לדוגמא, קורות חיים אקדמאיים, הכנה לראיונות, הכנה למרכזי הערכה ועוד. הכלים נוצרו בשביל בכדי לתת לאקדמאים הערבים את תחושת השליטה והביטחון העצמי במהלך מציאת העבודה.

אין ספק שבכוחם של האקדמאים הערבים אפשרות לתרום ולהעלות את הרווחה המצרפית של החברה בישראל. צריך להשיג שיוויון הזדמנויות בהענקת מקומות עבודה שמיועדים לא רק לאקדמאים ישראלים, אך גם לאקדמאים ערבים. למרות המחסום שנוצר לאקדמאים הערבים במציאת מקומות עבודה בשוק הישראלי, העמותה מצליחה לשבור את המחסום הנ"ל, ואפילו לספק מקומות עבודה רבים לאוכלוסיה האקדמאית הערבית.

כתיבת תגובה